ממקד את פעילותו בסביבה ההורית כדי להעניק להורים ידע וכלים מותאמים, לספק הכוונה וייעוץ ולשמש אוזן קשבת להורים כדמויות המשמעותיות ביותר בחיי ילדיהם בגיל הרך. המרכז העירוני להורות מפעיל מגוון תכניות ייחודיות, בדגש על חיזוק הקשר המשפחתי הראשוני.

תכנית מתנ"א – מרכז תמיכה לנשים לאחר לידה

תכנית להתערבות ומניעה שבמסגרתה מקבלות האימהות ליווי ותמיכה של מתנדבת, הנפגשת עם האם ברצף ומשמשת עבורה אוזן קשבת, משענת ומקור להכוונה וייעוץ. בין היתר, מסייעת המתנדבת בהתארגנות המחודשת עם הצטרפות התינוק/ת החדש/ה למשפחה, בבניית סדר יום, בהבנת צרכי הילד ובמתן מענה למצבים רגשיים משתנים ולקונפליקטים משפחתיים שעשויים לעלות לאחר הלידה. כל אלו נמצאו לאורך השנים כמגבירים את חוסנה של המשפחה ומשפרים את תפקודה.

תכנית הטף

תכנית טיפולית דו שנתית המתמקדת בהדרכה ביתית שניתנת על ידי מדריכה המגיעה לבתי המשפחות אחת לשבוע ומקנה להן מיומנויות בתחומי ההתפתחות, המשחק וטיפוח הקשר הורה-ילד. המדריכה מכוונת את ההורים לטיפול וקידום מיטבי של הילד באמצעות ערכות הדרכה ייחודיות בנושאי שפה, קוגניציה, מוטוריקה, פיתוח היכולת הרגשית ודרכי הביטוי. במסגרת התוכנית, כל משפחה מקבלת ערכת משחקים התפתחותיים שמשמים אותה לאורך כל השנה.

פסיעות ראשונות

קבוצת אימהות ותינוקות לאחר לידה שנפגשת בקביעות ועוסקת בהיבטים השונים של חווית האימהות וההסתגלות אליה. בקבוצה ניתנת הדרכה מגוונת על ידי אנשי טיפול פרא-רפואיים במקצועות שונים הקשורים לגיל הרך.

הבית הירוק

מפגש חוויתי להורים ולפעוטות המספק הדרכה בנושאים הקשורים להורות והתפתחות הילד, תוך חיזוק קשר הורה-ילד בסביבה מהנה ומעשירה.

הרצאות להורים

מדי שנה מקיים המכרז העירוני להורות הרצאות פתוחות לכלל ההורים בעיר, וזאת כדי לבסס מודל מעשי ובהיר למנהיגות הורית מקדמת ומיטיבה.

לפרטים והרשמה לתכניות המרכז העירוני להורות:

08-6917453

עדה גואטה: 054-2517276 

מזכירת המרכז הורות - שרית חגבי - 052-6830013 

 

img

בוקר עם אמא - בשלוחת מרכז מריאן בכרמי גת (רחוב נופך 2)

מרכז ההורות בכרמי גת שמח להזמין אתכם בוקר עם אמא (לגילאי שנה - שנתיים וחצי)  מוזיקה / תנועה / בעלי חיים / תיאטרון בובות / יצירה  בימים: ראשון ורביעי בין השעות: 09.30- 11.30 בכל מפגש:  מפעילת פעוטות  גימבורי ומרחב ...

בוקר עם אמא - בשלוחת מרכז מריאן בכרמי גת (רחוב נופך 2)